Isnin, 26 Julai 2010

Kempen 'Selamatkan Selangor' Gimik Umno Tutup Isu Tindakan Najib Naikkan Harga Barangan Keperluan Asas

Oleh Faizal Ezzany

SHAH ALAM 25 Julai - Pengarah Penerangan Selangor, Dr Badrulamin Bahron berkata kempen jelajah 'Selamatkan Selangor' anjuran Umno adalah satu gimik parti itu yang cuba menyembunyikan isu kenaikan harga barangan keperluan asas minggu lalu yang semakin menekan kehidupan rakyat negara ini.

Walau bagaimanpun Dr Badrulamin yang juga Ahli Majlis Pimpinan KEADILAN Pusat menegaskan Pakatan Rakyat Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sentiasa bersiap sedia untuk mempertahankan serta menyerang balas segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan Umno.

"Saya melihat itu sebagai gimik Umno sahaja dan tindakan mereka itu hanyalah untuk menutup isu kenaikan harga barang yang menjadi kemarahan rakyat. Dalam pada itu walaupun di anggap sebagai gimik kita juga telah bersiap sedia dengan skuad komunikasi untuk turun ke bawah mendekati seluruh rakyat bagi memberi penjelasan.

"Langkah pertama kita sekarang adalah membuat serangan melalui kain rentang yang akan dipasangkan di seluruh kawasan di mana Ezam mengadakan programnya. Saya melihat tindakan menyerang melalui kain rentang pada peringkat awal berkesan kerana satu progamnya di Kuang dan Sungai Buloh telah dibatalkan kerana kenyataan kain rentang kita 'Selangor Lebih Selamat Di bawah Pakatan Rakyat' telah menyedarkan rakyat.

"Skuad komunikasi seramai 60 orang juga telah berkampung di Ijok sejak malam tadi dan mereka telah melawat setiap rumah disitu serta menjelaskan program Pakatan Rakyat sekaligus menangkis segala fitnah dan tohmahan Umno," jelas beliau ketika dihubungi Suara Keadilan.

Tambah Dr Badrulamin lagi strategi yang digunakan Pakatan Rakyat Selangor adalah 'bertahan dan serang' yang melibatkan tindakan awal mendapatkan segala maklumat terhadap fitnah yang dilemparkan dan kemudiannya menyerang balas dengan penyebaran maklumat yang betul dan tepat kepada rakyat.ini dilakukan melalui pengedaran risalah ke tempat yang menjadi tumpuan ceramah anjuran Umno.

"Strategi kita 'tahan dan serang', kita kumpulkan segala bukti yang mereka sebarkan itu setelah lengkap segala maklumat maka kita melakukan serangan balas terhadap laporan tersebut.

"Perkara inilah yang kita lakukan terhadap isu pasir yang telah di besarkan oleh mereka, kita mengumpulkan segala maklumat nama-nama mereka yang terlibat dalam kes kecurian pasir tersebut. Apa yang kita dapati kebanyakkan mereka adalah daripada kumpulan Umno sendiri, yang menyebabkan mereka marah kerana kita telah menutup sumber haram yang mereka perolehi melalui kegiatan mencuri pasir.

"Saya ingin maklumkan senarai nama yang terlibat dalam kes kecurian pasir itu telah kita serahkan kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk diambil tindakan tetapi apa yang dikesalkan Muhyiddin hanya mengambil sikap berdiam diri sahaja. Kenapa ini terjadi kerana nama-nama tersebut adalah kalangan dari orang-orangnya sendiri.

"Inilah yang berlaku dalam kes kecurian pasir, kita melihat Muhyiddin tidak lagi bersuara bila kita melakukan pendedahan. Rakyat sebenarnya tidak tahu siapa disebalik kes kejadian curi pasir, sebagai sebuah kerajaan yang memerintah kita akan menjelaskan siapa sebenarnya dalang dalam kes tersebut," jelas beliau lagi

Dr Badrulamin menyelar tindakan Senator Ezam Mohd Noor memfitnah Pakatan Rakyat Selangor hanya berkokok sekadar untuk mendapatkan elaun ceramah sahaja.

Siri ceramah 'Selamatkan Selangor' bermula dengan menyerang peribadi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan portal berita Malaysiakini.

Ezam mendakwa rakyat Selangor akan terus menderita di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

Walau bagaimana sambutan rakyat terhadap ceramah yang diadakan adalah dingin dengan kehadiran sekitar 200 orang sahaja.


~Suara Keadilan
Related Posts with Thumbnails