Isnin, 19 April 2010

Perancangan Zionis Dalam Umno, Wujud Anai-Anai Upahan

Baru ini Menteri Besar melawat mangsa kebakaran di Kuala Ketil, Baling tidak sampai 24 jam selepas penduduk dtimpa bencana itu. Lebih 400 buah rumah terbabit. Ribut yang datang tidak kenal rumah mana yang didiami oleh penyokong Pakatan Rakyat, BN atau bebas. Mangsa terdiri dari pelbagai ideologi politik. Menteri Besar tidak turun dengan tangan kosong, menghulurkan bantuan RM250 kepada mangsa sekeluarga tanpa mengira pegangan poltik.

Pemimpin BN juga turun, tetapi cuma dengan bekalan janji RM300 sekeluarga. Kira-kira seminggu janji ‘RM300 duit BN’ itu dijaja dan dijadikan sindiran politik di kalangan mangsa ribut.

Mungkin akibat tidak tahan dengan kutukan yang diterima dari rakyat, akhirnya selepas seminggu berlalu pemimpin BN turun membawa wang Kerajaan Pusat (yang diambil dari rakyat jelata melalui kutipan cukai) untuk dagihkan kepada mangsa ribut.

Jika negeri yang kecil pendapatannya pun dapat memberi RM250, malu benar mereka untuk menghulur RM300, lalu sumbangan dinaikkan menjadi RM500 satu keluarga. Inilah kelebihan adanya persaingan dari Pakatan Rakyat. Yang untung rakyat.

Namun apa yang tidak dapat dihindari oleh BN ialah perangai buruk pemimpin mereka dalam mengeluarkan kenyataan. Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah mendakwa kerajaan negeri memberi bantuan hanya kepada para penyokong parti Pakatan Rakyat. Kenyataan itu satu pembohongan. Bashah pun tahu dia berbohong, tapi tidak peduli untuk berbohong kerana memburukkan musuh politik bagi mereka lebih aula dari melakukan dosa bohong. Itu konsep Machievelli yang menjadi anutan dan amalan BN sejak berzaman.

Beberapa hari lalu BN mengumpulkan semua yang terbabit dengan pengambilan tanah projek keretapi berkembar kononnya untuk menghulurkan bantuan kepada mereka. Namun orang kanan Bashah yang hadir menggantikan beliau menjadikan perjumpaan itu sebagai platform memburuk-burukkan kerajaan negeri. Penduduk tidak menerima apa-apa bantuan kebendaan atau khidmat nasihat sebaliknya mendengar pelbagai fitnah yang ditaburkan dalam memburukkan kerajaan negeri. Menipu itu satu dosa. Tetapi mengumpulkan orang secara menipu untuk mendengar propaganda politik mereka adalah satu penipuan yang mendatangkan dosa yang lain. Sebelum ini Bashah telah memfitnah pihak berkuasa agama kononnya mengambil tindakan terhadap imam dan pegawai masjid berasaskan pegangan politik mereka. Juga memfitnah wakil rakyat Alor Mengkudu Dr Ismail Salleh kononnya tidak ambil peduli kebajikan rakyat dalam beberapa isu. Tidak habis habis memfitnah. Itu baru di peringkat bawahan.

Di peringkat nasional, inovasi propaganda BN lebih hebat. Semua tahu Datuk Seri Najib terpalit dengan isu Altantuya. Cara pembersihan yang dilakukan BN terhadap isu tersebut ialah dengan mengatur kenyataan dari mulut bekas peguambela Datuk Seri Anwar sendiri, iaitu Zulkifli Noordin. Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu itu mendakwa kononnya cuba dibayar untuk memfitnah Najib. Jika Najib yang bersumpah dengan nama Allah bahawa dia tidak terbabit, rakyat masih sukar mempercayai. Namun apabila Zul Noordin yang bercakap dengan plot cerita dari aspek yang orang ramai belum terfikir, maka ia mampu membenamkan kadar ketidakyakinan orang ramai. Begitulah kreatif dan inovatifnya BN dari aspek propaganda.

Menjelang pilihanraya kecil Hulu Selangor, pelbagai lagi isu akan dicipta dan dimanipulasikan untuk memburukkan imej Pakatan Rakyat. Ia tidak terhad di Selangor tetapi di seluruh negara. Jangan terkejut apabila ada lagi wakil rakyat Pakatan yang melompat. Semua lompatan itu adalah berbayar, tiada yang percuma.

Tiada angin tiada ribut tiba-tiba bekas Setiausaha Politik Anwar, Mohd Ezam Md Noor meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana membela Anwar dulu. Katanya, sekarang baru dia tahu perkara sebenar kes liwat Anwar. Maksudnya, sekarang baru Ezam tahu bahawa Anwar ‘benar-benar’ peliwat. Dulu dia tidak tahu. Ini pun satu bentuk propaganda yang kreatif sebab Ezamlah yang paling kuat mempertahankan Anwar dengan sumpah keramatnya dulu. Saya membayangkan bahawa tidak pelik jika selepas ini bekas rakan-rakan Anwar yang belot (termasuk Ezam) akan membuat dakwaan “Saya pernah diliwat” atau “..cuba diliwat oleh Anwar.” Mereka sanggup melakukan apa saja demi mempertahankan kuasa BN yang sedang bergelut dalam nafas nazak.

Selepas berusaha keras mengeluarkan pemimpin-pemimpin KeADILan dari parti, fasa terkini konspirasi mereka ialah menghancurkan parti itu dari dalam di peringkat akar umbi. Dengan lain perkataan, selepas mewujudkan ‘katak’ mereka membiakkan pula ‘anai-anai’ di dalam KeADILan. Baru-baru ini berlaku kekecohan dalam mesyuarat agung tahunan KeADILan Cabang Baling. Golongan yang diupah membuat kacau sehingga mesyuarat terpaksa ditangguhkan. Dalam mana-mana organisasi pun adalah lebih mudah menghadapi musuh yang nyata dari berdepan dengan ‘anai-anai’ yang merosakkan organisasi dari dalam. ‘Anai-anai’ upahan BN inilah yang cuba dibiakkan dalam cabang KeADILan di seluruh negara.

Macam-macam perkara lagi yang akan dilakukan oleh BN dalam usaha mempertahankan kuasa mereka di Pusat dan menawan kembali negeri-negeri yang dikuasai Pakatan. Semuanya tergamak dilakukan tanpa perhitungan halal haram. Itulah padahnya mengambil APCO sebuah syarikat Yahudi sebagai perunding imej. Akhirnya terpancarlah imej dan perangai Yahudi pada wajah BN.

Related Posts with Thumbnails