Isnin, 19 April 2010

Skandal seks tak halang Maria Eva bertanding



JAKARTA: Penyanyi dangdut, Maria Eva yang terbabit dalam video seks dengan ahli politik Golkar, Yahya Zaini dicalonkan bertanding jawatan bupati (ketua daerah) di Sidoarjo, Jawa Timur pada pilihan raya akan datang.

Penyanyi dangdut itu dilaporkan bersetuju menerima pencalonan sejumlah parti politik yang memintanya menjadi calon. Sebelum itu, beliau pernah menolak tawaran terbabit kerana tidak bersedia.

Pada 9 April lalu, Maria mengaku dicalonkan anggota tertinggi sebuah parti. “Saya diminta menjadi calon wakil bupati,” kata Maria ketika ditemui di Sudirman Park, di sini 14 April lalu.

Maria mengaku dicalonkan oleh Parti Amanat Nasional (PAN). Namun, namanya tidak tercalon selepas parti melambangkan matahari terbit itu mengadakan mesyuarat dalaman.

Malah, PAN sempat menyampaikan bantahan ia sudah mencadangkan nama Maria sebagai calon.

Namun, ia bukan bermakna peluang Maria terhapus. Peluang itu dimanfaatkan parti lain yang mula menimbang namanya.

“Sekarang nama saya disebut-sebut oleh parti kecil. Sidoarjo menjadi kawasan panas kerana nama saya disebut-sebut. Kalau saya berpatah balik, ia agak mustahil. Bola panas sudah berputar, justeru saya harus meneruskannya,” katanya.

Maria mengaku belum memberikan jawapan atas pencalonan parti terbabit. Namun, ia mengaku bersedia untuk meneruskan hasratnya.

“Sampai saat ini saya belum memberi keputusan kepada pencalonan parti terbabit, namun sudah maju setapak,” katanya.

Nama Maria Eva menjadi perhatian ketika video panasnya dengan anggota Dewan Perwakilan Rakyat ketika itu, Yahya Zaini mula tersebar di internet. Akibatnya, Yahya Zaini yang juga ahli politik Parti Golkar meletak jawatan dalam parti akibat skandal terbabit.

Maria mengakui, jika namanya dicalonkan dalam pilihan raya akan datang, beliau tidak mempunyai apa-apa matlamat
Related Posts with Thumbnails