Jumaat, 8 April 2011

Selagi tiga budak nakal Umno ni bebas, maruah negara semakin hancur

WarkahDaily – Video seks..oh video seks...kerana engkau, seorang pemimpin boleh difitnah, kerana engkau, maruah negara tercalar...Siapa harus dipertanggungjawabkan?

Kerana depa bertiga ni, negara huru-hara...seluruh dunia ’meludah’..ptuih...kotor punya negara, jijik punya pemimpin.

Kerana ’tiga budak hitam’, habis semua rakyat Malaysia menanggung beban malu...

Selagi depa bertiga bebas, selagi itulah maruah dan moral negara merudum, hancur, jijik.

Perkasa tak mahu cadang ke, tahan passport antarabangsa depa bertiga ke, tarik kerakyatan ke? Kalau Nawamme dah lama dah kena balun, diminta lucutkan warganegara kerana menghina lagu kebangsaan.

Tapi ’tiga budak hitam’ ni, apa kurangnya...depa dah menghina maruah orang Melayu, maruah orang Islam, maruah masyarakat Malaysia..

Sekarang, rakyat merasa khuatir terdapat bermacam-macam lagi masalah akan timbul sekiranya Datuk T atau Trio Umno tidak ditangkap dan didakwa di mahkamah.

Trio Umno (tiga budak nakal) yang terdiri daripada Tan Sri Rahim Thamby Chik , Ahli Perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Shuib Lazim telah bertanggungjawab menayangkan video lucah di Hotel Carcosa Sri Negara pada 21 Mac lalu.

Kesalahan itu boleh didakwa di bawah seksyen 292 Kanun Keseksaan, yang boleh membawa kepada hukuman penjara 3 tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat berkata, pelbagai pihak telah membuat laporan polis berhubung perkara itu, lapor Harakahdaily.

Menurutnya, pihak polis seharusnya menangkap dan mendakwa ketiga-tiga individu tersebut.

Kebocoran maklumat mungkin telah berlaku di mana pihak tidak bertanggungjawab telah upload sebahagian video ini dalam Youtube.

“Rakyat Malaysia sangat kecewa atas masalah yang berlaku,” katanya.

Tambahnya, di negeri Johor terdapat berpengalaman membuat tangkapan awam ke atas penyogok calon PAS Dun Pasir Raja, Johor dalam pilihan raya tahun 2004.

Katanya, tangkapan itu telah berjaya membawa kes itu ke SPR pada waktu itu.

“Jika polis tidak bertindak segera kepada ketiga-tiga individu ini dan membiarkan beberapa laman blog menyiarkan video lucah ini, maka mungkin rakyat akan membuat tangkapan awam dan menyerahkan kepada pihak polis,” ujarnya lagi.
Related Posts with Thumbnails