Sabtu, 17 April 2010

Tunduk kepada Amerika: Lagi suara Mahathir 'berang' dengan pentadbiran Najib!



Oleh: Pria Malaya

Jika anda ingat, pada 16 Desember tahun lepas, Mahathir memalui laman blognya telah 'menghentam' Najib dan pentadbirannya kerana bersikap 'lunak' terhadap Amerika, dalam masa yang sama menekan dan 'menindas' Iran..

Dakwa Mahathir:

3. Tetapi kita sudah tukar. Dahulu kita pertahan negara-negara yang ditindas Amerika Syarikat. Sekarang kita sokong Amerika Syarikat menindas Iran.
Kini, Mahathir mengulangi kecaman dan krtikan kerasnya terhadap PM 1Malaysia (Najib) kerana dilihat sanggup bersekongkol dengan pengganas dunia (Amerika)..

Mengulas berita tentang perjumpaan Najib dengan Presiden US, Barack Obama sehingga menghabiskan RM76 juta wang rakyat, Mahathir berkata:

“Meeting is good but to say this money is spent because of what happened in the past, I don’t think is good,”
Boleh baca seterusnya di sini...

Nampaknya kerajaan Najib betul2 menuju kehancuran...sebelum ini dalam isu APCO, Najib/kerajaan Umno telah menghanguskan RM 77 juta (setahun) wang rakyat dgn membayar kepada firma Perunding Perhubungan APCO Worldwide semata2 mahu mempromosi slogan 1Malaysia...(baca di sini)


Kini dengan jumlah wang yg hampir sama, kerajaan di bawah pimpinan Umno/Najib telah sekali lagi meleburkan RM 76 juta wang rakyat semata2 mahu berjumpa (membodek) Obama, sehingga mengundang rasa 'tidak senang' Mahathir kepada Najib...


RM 77
= dihabiskan dgn membayar kepada APCO Worldwide

RM 76 = dileburkan semata-mata kempen membodek Obama/Amerika


Mungkin Mahathir terlepas pandang dengan isu Najib membatalkan penghantaran petrol ke Iran gara2 menyokong Agenda Amerika 'menekan' Iran dalam isu tenaga Nuklearnya...diharap sangat berita ini sampai kepada pengetahuan Mahathir selaku 'Maha Guru' kaum Umno..


Hakikat ini tidak boleh disembunyikan lagi oleh Najib serta cybertoopers Umno yg bekerja siang dan malam mem'bersihkan' Najib..ini kerajan isu ini bukan sahaja sudah berlegar dikalangan rakyat 1Malaysia, malah 1Dunia telah tahu akan berita negara Islam pertama menyokong agenda Amerika menekan Iran...

Akhir kalam, penulis berharap agar rakyat Malaysia membuka mata terhadap dasar kerajaan Malaysia dibawah pimpinanan Najib/Umno pada hari ini...apakah ianya membawa kebaikan kepada umat terbanyak, atau sebaliknya...wallahua'lam..

Berita mengenai tekanan Malaysia keatas Iran boleh dibaca di sini:

- Henti bekalan petrol ke Iran: Kerana takutkan Amerika, negara Islam dimangsakan!
- Sekatan ke atas Iran: Anwar kecam kerajaan (Najib/Umno) melutut kepada Amerika!

Artikel berkaitan:
- "Dulu kita bantah, sekarang kita (Malaysia) sokong Amerika menindas Iran"- Tun M.
- BONGKAR: Menteri dedah kontrak APCO bernilai RM77 juta setahun!
Related Posts with Thumbnails