Selasa, 3 April 2012

3 tender lebuhraya KB - K Krai dibawa ke exco


KOTA BHARU, 3 April: Tiga dari tujuh tender syarikat yang memohon tander untuk mengambil bahagian dalam pembinaan Lebuhraya Kota Bharu-Kuala Krai, akan dibawa ke mesyuarat exco pertengahan April ini.

Exco kerajaan negeri Datuk Husam Musa, berkata tiga syarikat berkenaan telah memenuhi syarat yang dikehendaki antaranya bayaran pendahuluan RM100,000.

“Keputusan untuk memilih mana-mana syarikat yang berwibawa untuk membina jalanraya berkenaan akan ditentukan dalam mesyuarat exco pertengahan April ini,”ujar beliau yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis forum sempena majlis  Makan Malam Dana Piliharaya PAS Kawasan Kota Bharu yang bertajuk ‘Puterajaya Bermula di sini’.

Dua anggota panel yang dijemput menjayakan program itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guang Eng dan Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution.

Yang Dipertua PAS Kawasan Kota Bharu, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah bertindak sebagai moderator.



(Tiga penal dan moderator dalam forum 'Putrajaya bermula di sini' semalam)

Majlis makan malam itu diurus sebahagian besarnya oleh Timbalan YDP Kota Bharu, Datuk Takiyuddin Hassan.

Menurutnya yang juga Naib Presiden PAS, pembatalan pembinaan lebuhraya berkenaan di bawah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memaksa kerajaan negeri mencari inisiatif sendiri.

“Cadangan membina lebuhraya berkenaan dibuat sejak awal tahun 1990-an sewaktu Tun Mahathir Mohamed menjadi Perdana Menteri.

“Kemudian, sewaktu Pak Lah jadi Perdana Menteri, usaha itu akan diteruskan, bagaimanapun tidak berkesempatan apabila Najib pula menjadi perdana menteri dan terus membatalkan cadangan sejak RMK-5 lagi,”ujarnya.

Majlis makan malam itu turut dihadiri oleh pelbagai masyarakat termasuk India, Cina dan Siam, termasuk pemimpin NGO, masyarakat Cina Kelantan dan Kuala Lumpur.
Related Posts with Thumbnails