Sabtu, 10 April 2010

Ketua Penerangan Umno Goblok

HULU BERNAM: Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan, mencabar Parti Keadilan Rakyat (PKR) meletakkan calon bukan Melayu bagi mewakili pakatan pembangkang pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, 25 April ini.

Beliau berkata, Barisan Nasional (BN) parti yang adil di mana pada pilihanraya lalu, empat Dewan Undangan Negeri di bawah Parlimen Hulu Selangor diagihkan kepada dua calon Umno, MIC dan MCA masing-masing diwakili seorang calon daripada parti berkenaan.

“Difahamkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) meletakkan tiga calon Melayu dan seorang calon India. Ia menunjukkan parti itu tidak adil,” katanya. - Berita Hairan.



Terus terang gua katakan dalam dua tiga hari kebelakangan ni, gua tengok cerita politik banyak berkisar tentang APCO, Asiasoft (Israel) dan Hulu Selangor, gua terasa boring la pulak...., itulah sebabnya gua banyak merapu jer.

Sekejap tadi meranjau sana sinun.. gua terbaca pulak kisah kat atas tu.... ha..ha..ha.. apa lagi mamat ni memang nak jadi bahan la... sebab bangang sangat, tahap bangang macam dia pun boleh jadi Ketua Penerangan umno... kira ok.. lah tu... Ketua Penerangan umno yang bangang untuk ahli2 umno yang bangang jugak kan....? Kira adil la tu..., sebab dia persoalkan soal keadilan perletakan calon...

Yang gua hairan tu.. yang dia menyemak nak cabar PKR letak calon bukan melayu tu pasal apa..? Suka hati PKR la... nak letak sesiapa pun... itu startegi PKR la... lagipun Pakatan Rakyat tak mengamalkan sifat perkauman macam umno.

Kalau puak2 umno parti haramjadah ni tengah frust menonggeng dengan Presiden lu orang yang memutuskan calon MIC bertanding dan bukannya dari kalangan umno, itu lu orang punya pasal la... janganlah kerana kebodohan Presiden lu orang (bukan gua cakap tapi puak umno dan blogger umno yang cakap), lu sebagai pencacai tegar penerangan pun nak membodohkan orang lain sama ka...? Cukup2 lah proses pembodohan tu berlegar di kalangan lu orang jer.... bangang punya lembu umno.

Weiii... Ahmad Maslan, lu siapa nak cabar dan mengatur orang lain punya strategi lawan, dah la belum apa2 lagi lu orang sesama geng pun dah bertumbuk gaduh sakan..., kalau jadi kes besar bagus juga... gua suka, dan gua bertambah2 suka kalau ada yang mampus...., baru rakyat boleh tau... siapa itu umno...? Parti samseng... tak sedar diri... besar kepala... bapak segala gangster.

Weiii... Ahmad Maslan dan puak2 umno karat sekalian, cuba lu orang pikir guna kepala otak, jangan gunakan tumit kaki..., lu orang punya "kerusi" (baca pengerusi) barisan nasional dah katakan calon MIC yang akan bertanding dan kerusi yang akan tentukan calonnya.

So... itu antara presiden MIC yang no value dan kerusi barisan nasional memutuskannya, ni belum apa2 lagi lu orang dah kecoh... macam keling pariah pulak...

ooppppsss... itu lu orang punya pasal...,apa kejadahnya gua nak lebih2 pulak, itu urusan parti haramjadah lu orang, so... nasihat gua untuk Ahmad Masalan sebagai Ketua Penerangan umno yang bangang bahalol ni...

"Lu pergi kasi settle lu punya urusan parti dulu la... sebelum menyemak urusan parti orang lain"

Dan lu pernah gunakan perkataan "Goblok" kan...? Ternyata lu sememangnya "Goblok".
Related Posts with Thumbnails