Sabtu, 1 Mei 2010

Altantuya: Najib bersupah tidak kenal wanita mongolia ini

oleh : blog penyapu sial

Altantuya telah dilahirkan pada tahun 1978, anak kepada Shaaribuu Setev, seorang profesor psikologi dan Sh Altantsetseg. Altantuya tinggal dan dibesarkan di St Petersburg, Rusia, sehingga berusia 12 tahun dan mendapat pendidikan di Beijing, China. Dia fasih berbahasa Mongolia, bahasa Inggeris, Rusia, Mandarin dan Perancis.

Altantuya Shariibuu bekerja sebagai guru siswazah dan penterjemah dan juru bahasa di Ulaan Bataar. Altantuya Shariibuu juga bekerja dengan beberapa agensi pelancongan dan sebagai model sambilan. Beliau sering ke luar negara selaku model sambilan.

Wanita cantik dari Mongolia ini dipercayai diletupkan dengan C4 di Shah Alam, Selangor. Bahan letupan C4 ini sukar diperolehi di Malaysia kecuali oleh pihak tentera dan polis Malaysia sahaja. Siasatan awal mendapati Abdul Razak Baginda , Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar terlibat secara aktif. Mereka dari Unit Tindakan Khas Kementerian Pertahanan dan penganalisis keselamatan antarabangsa.



























Dari sinilah nama Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan Menteri Pertahanan dikait-kaitkan . Dari awal lagi Najib Tun Razak telah menafikan pelbagai rumor yang mengaitkan nama beliau. ....kunun-kununnya dan dalam beberapa prk yang di adakan ...semasa berkempen beliau telah beberapa kali bersumpah terutama di dalam masjid bahawa beliau tidak kenal dan tidak terlibat dengan isu pembunuhan altantuya....terutama di prk permatang pauh di dalam sebuah masjid,di prk bukit gantang pulak pulak poster altantuya telah di larang di pasang ...kerana beliau takuti kenangan silam bersama altantuya yang tersangat intim..sampaikan PI Bala berkata yang si najib bercerita kepadanya...oleh kerana tersangat intim....dan keasyikan belaian lelaki berbibir merah ini....
altantuya tak sedar yang dua kubu kuat kewanitaan nya telah tertusuk dengan 1 senjata sulit najib yang sangat ampuh depan dan belakang.....ini mengikut apa yang di ceritakan oleh PI Bala dalam keterangan bersumpahnya....

Setelah sekian lama, kes Altantuya ini berlangsung dan pelbagai rumor penglibatan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, barulah dinafikan secara rasmi pada 1 Mei 2008. Semasa dan sebelum pilihan raya 2008, nama beliau diperkatakan oleh pihak pembangkang dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia itu hanya 'mendiamkan' diri sahaja.

Pada 1 Mei 2008, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak melalui setiausaha akhbarnya Datuk Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad menafikan sekeras-kerasnya beliau terlibat secara langsung dan tidak langsung dengan kes pembunuhan kejam Altantuya Shaariibuu. Antara kenyataan dan penafian itu termasuklah :
  • Tidak pernah mengenali wanita Mongolia itu dan tidak pernah bertemu dengan mangsa terbabit.
  • Dakwaan seorang saksi kes Altantuya bahawa Altantuya pernah makan bersama dengan Razak Baginda dan individu bernama 'Najib Razak' tidak pernah disahkan . Malahan kredibiliti saksi itu juga tidak pernah diteliti oleh pihak penyiasat mahupun pihak mahkamah.
  • Konon-kononnya ada sekeping gambar Altantuya dengan Razak Baginda dan 'Najib Razak' tidak pernah dibuktikan oleh mana-mana pihak termasuk oleh pemimpin utama pembangkang. Hanya wujud gambar rekaan yang terbukti palsu.
  • Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor tidak ada kaitan dengan pembunuhan Altantuya.
  • Beliau juga tidak pernah menyokong permohonan visa Altantuya untuk datang ke Malaysia.
  • Beliau juga menafikan sengaja menghapuskan rekod Jabatan Imigresen Malaysia berhubung kedatangan Altantuya ke Malaysia.
  • Semua kenyataan-kenyataan ini merupakan 'hearsay' yang tidak pernah dibuktikan kesahihannya. Malangnya artikel dalam Malaysia Today oleh Raja Petra Kamaruddin menyiarkan kenyataan itu seolah-olah ia adalah fakta sebenar.
  • Kes pembunuhan Altantuya tidak bersangkut-paut dengan pembelian kapal selam yang dibeli oleh kerajaan Malaysia. Kementerian Pertahanan Malaysia memang ada membeli kapal selam tersebut tetapi tidak pernah melibatkan wanita bernama Altantuya.
  • Namun beberapa individu-individu lain memang beliau kenali dan lantaran itu cuba menahan ditri dan mengelak daripada membuat sebarang kenyataan tentang kes Altantuya.

yang pelik nya penafian ini tidak di buat di dalam mahkamah...dan banyak di buat di depan media arus perdana kaki ampu...yang tak ada hakim,pendakwara maupun peguam untuk membuat soalan balas.....dah tentu gigit jari punya tak boleh nak jawab....malah terberak dan terkencing dalam seluar najib dan rosmah di buatnya....dan rosmah bini puaka dah tentu berkali kali menukarkan pampers kerana ketakutan yang amat sangat di soal pendakwaraya....

lagi pelik 2 ekor kambing hitam yang kena hukum gantung kerana di katakan bunuh tanpa sebab macam orang gila babi kununnya...tidak di ketahui rupa yang sebenanrnya asik berkelubung muka selama bertahun tahun perbicaraan 'olok olok' ini di jalankan....di khuatiri penagih atau pengedar dadah yang jadi ganti korban 2 polis yang jadi anjing pak turut kaki suntut monggolia ini...dan lagi di khuatiri penama 2 polis itu akan di tukar identiti dan di beri sejumlah wang dan lepas bebas keluar negeri bagi membina kehidupan baru ...

mereka mereka yang terlibat dalam cerita sebenar bersiri ini...selain altantuya dan najib
  • rosmah bini puaka
  • Abdul Razak Abdullah Baginda
  • Cif Inspektor Azilah Hadri
  • Koperal Sirul Azhar Umar.
  • PI Bala
  • Raja Petra
  • Nasir safar
Related Posts with Thumbnails